23 Ekim 2011 Pazar

Sahneden Çık!


Spontane gelişmeleri hayatımın hiçbir döneminde bu kadar sevdiğimi hatırlamıyorum. Şu bir ay boyunca yaşadığım, ani kararlarla katıldığım etkinlikleri, hayatımda hiçbir şeye değişmem sanırım. Bu akşam kaçıncısını hayata geçirdim hatırlamıyorum ama yine muhteşem bir akşam geçirdim plansız bir şekilde. Önce İsimsiz'e (Bienal) gitmek için çıktığım eve muhteşem performanslarıyla üç tiyatro izleyerek döndüm. Bienal başka güne kalsa da geniş tarihleri ve geçirdiğim muhteşem akşamın da beni yanıltmaması nedeniyle pişmanlık yaşamıyorum.

Öncelikle Travesti Pinokyo adlı oyuna girmeyi düşnürken bir önceki oyuna yetiştiğim için Sahneden Çık etkinliğindeki Yürüyüşe Çıkmak oyununda buldum kendimi. İlk defa izlediğim bu stil beni o kadar heyecanlandırdı ki ne zaman başladı ne zaman bitti ben bile hatırlamıyorum. Arkadaki perdede Taksim ve Kabataş sokakları ve önünde yürüyen git-geller ile dolu bir kadın. Gelen zift adam ve perdenin arkasındaki modern ortaoyun.. Büyülenmenin ilk adımını burda attım, daha fazlası olamaz derken Travesti Pinokyo'dan sonra 679 adlı oyun için baya bir maraton yaşadık ki insanları ezerek girmek zorunda kaldık içerideki yer sıkıntısı yüzünden. Ali Can Yücesoy için değerdi.. Terk edilmiş bir binada 5 katı tek solukta ve karanlıkta düşe kalka çıktıktan sonra simsiyah bir odada tek bir abajurun altında onu gördüm, yine muhteşem şeyler yaratmak için başladı başka bir vücuda ve ruha bürünmeye.. İngiliz Kemal oluverdi, aşkını hissettirdi, mektuplarını paylaştı, duvarları yumrukladı...

Çıktığımızda bir sonraki seansa da girmemek için kendimi zor tuttum fakat bizi Bale Mobil ve Hamlet bekliyordu ve yine maratona devam ettik Tünel Meydanına doğru.. Fakat beklediğim gibi olmadı, gecenin sebebi olan Travesti Pinokyo bile beni tesadüfen katıldığım oyunlar olan Yürüyüşe Çıkmak ve 679 kadar etkilemedi.

Şu anda sadece 22-23 Ekimde olan etkinliğin sadece 23 Ekim kısmına katılabilmiş olmanın verdiği üzüntüyle başbaşayım fakat önümüzdeki sene neyi kaçırmayacağımı bilmenin verdiği mutlulukla beraberinde o kadar da kötü hissetmiyorum..

Mutlaka katılmanız gereken bir organizasyon olduğunu da söylemeden geçemem... (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder